The Erotic view of the Greek Guards

Ο Μάνος Μπατζόλης γεννήθηκε στην Καβάλα και από μικρός κατάλαβε ότι κρύβει καλλιτεχνική φλέβα. Έχει σπουδάσει γραφιστική, ζωγραφική, καλές τέχνες, γλυπτική, ενώ παράλληλα έχει εργαστεί σαν γραφίστας, καμεραμάν, σκηνοθέτης και δημιουργός τέχνης. Του αρέσει να ανακαλύπτει πράγματα και να διευρύνει τις γνώσεις του. Διατηρεί online γκαλερί, έχει πάρει μέρος σε διεθνή φεστιβάλ αποσπώντας διακρίσεις και του αρέσει να δημιουργεί τέχνη με διάφορους τρόπους, ένας εκ των οποίων είναι επαναχρησιμοποιώντας υλικά που προορίζονται για σκουπίδια ή υλικά που μαζεύει από τον δρόμο.

Πρόσφατα, μας εξέπληξε ευχάριστα με το νέο του photobook με τίτλο “The Erotic view of the Greek Guards” που βάζει στο στόχαστρο τους τσολιάδες εστιάζοντας στην ερωτική τους πλευρά, παρουσιάζοντας φωτογραφίες και video screenshots από το Σύνταγμα και την προεδρική φρουρά. Τα υπόλοιπα, θα μας τα πει ο ίδιος.

Ποιος είναι ο Μάνος Μπατζόλης και πώς αυτοπροσδιορίζεσαι;

Δημιουργός θα έλεγα.

Έχεις σπουδάσει γραφιστική, ασχολήθηκες με καλές τέχνες και γλυπτική και έχεις εργαστεί σαν γραφίστας, καμεραμάν, σκηνοθέτης και δημιουργός τέχνης. Τι από όλα αυτά σε εκφράζει περισσότερο;

Δεν ξέρω τι από όλα αυτά είμαι και πόσο έχω πλησιάσει το οτιδήποτε έχω ασχοληθεί. Κατά καιρούς ανάλογα με την ανάγκη με εκφράζει περισσότερο το ένα από το άλλο. Μου αρέσει να ανακαλύπτω πράγματα και να διευρύνω τις γνώσεις μου. Αυτό που κάνω συνήθως είναι όταν φτάνω κάτι σε ένα επιθυμητό για μένα επίπεδο, να το αφήνω στην άκρη και πιάνω κάτι άλλο.

Πως προέκυψε η ιδέα του βιβλίου “The Erotic view of the Greek Guards”;

Ήταν περισσότερο πολιτική πράξη, έχοντας ως δεδομένο ότι ο έρωτας είναι το εφαλτήριο για την κάθε αλλαγή και ότι στην Ελλάδα βιώνουμε μια παρακμή, θέλησα με μια συμβολική κίνηση, λίγο ρομαντική και άλλοτε με διάθεση σαρκασμού, να δώσω κάποιου είδους πρώτη ύλη στον αναγνώστη ώστε να δημιουργήσει κάτι νέο, να δει την ερωτική πλευρά των πραγμάτων.

Τι θα δούμε σε αυτό το photobook;

Φωτογραφίες και video screenshots από το Σύνταγμα και την προεδρική φρουρά.

Τι συμβολίζει ένας τσολιάς;

Την όμορφη και δυναμική πλευρά της χώρας.

Τι ρόλο έπαιξαν οι τσολιάδες και πως επηρέασαν το έργο σου;

Οι τσολιάδες έπαιξαν το ρόλο του υλικού, το καθένα είχε το δικό του φορτίο και την δική του ιστορία που συνέθεσαν το όλο εγχείρημα.

Οι τσολιάδες έχουν υπάρξει ανέκαθεν σύμβολα συνυφασμένα με σεξουαλικές φαντασιώσεις, και με φετίχ, στη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα. Είναι μία διάσταση που εξερευνάς μέσα από το βιβλίο σου;

Μπορώ να μαντέψω τον λόγο, αυτό όμως το αφήνω στον θεατή. Το βιβλίο απευθύνεται σε όλους, άλλωστε καμιά φωτογραφία δεν σκηνοθετήθηκε ή επεξεργάστηκε. Το υλικό παρουσιάζεται αυτούσιο και το που θα εστιάσει κάποιος ή οι ιστορίες που θα πλάσει έχουν  να κάνουν με δίκες του εμπειρίες και βιώματα.

Ποια ήταν η διαδικασία λήψης φωτογραφιών για το τελευταίο σου βιβλίο; Ποια εμπόδια συνάντησες και ποιες ήταν οι πιο αμήχανες στιγμές;

Εμπόδια ιδιαίτερα δεν συνάντησα πέρα από τον κόσμο που καμιά φορά ήταν συγκεντρωμένος. Πολλές από τις εικόνες πάρθηκαν πολύ πρωινές ώρες που υπάρχει ησυχία και ηρεμία. Μερικές από τις ποιο ιδιαίτερες για μένα φωτογραφίες τραβήχτηκαν την τελευταία μέρα που έμεινα στην Αθήνα, όταν βρέθηκα σχεδόν από τύχη έξω από την προεδρική φρουρά.

Μίλησε μου για το www.poprenaissance.net ;

Είναι ένα πρότζεκτ που ξεκίνησε το 2013 με έργα τα οποία δημιουργώ, επαναχρησιμοποιώντας  υλικά που προορίζονται για σκουπίδια ή υλικά που μαζεύω από τον δρόμο.

Τι ρόλο παίζει το γυμνό στα έργα σου; Πώς αντανακλάται ο ερωτισμός και η σεξουαλικότητα στα έργα σας;

Ανά περιόδους καταπιάνομαι με διάφορα θέματα, το γυμνό έχει τον ρόλο της αποκάλυψης, της αλήθειας. Ο έρωτας είναι αφορμή για δημιουργία και σεξουαλικότητα θα χαρακτήριζα την δημιουργική πράξη, την ενέργεια που χρησιμοποιείται κατά την δημιουργία.  

Τι σημαίνει τέχνη για σένα;

Η διαδικασία που συντελείται στην φύση για την εξέλιξη των ειδών, μια συνεχής σκυταλοδρομία.

Προτιμάς να βρίσκεσαι μπροστά ή πίσω από την κάμερα;

Προτιμώ να βρίσκομαι εκεί που υπάρχει λόγος και συνήθως είναι πίσω από την κάμερα.

Μίλησε μου για το Blind project. Πως προέκυψε αυτή η ιδέα;

Η ιδέα πρόεκυψε από την ανάγκη για έκφραση και δημιουργία. Ήταν ένα πείραμα που βοήθησε στην παράγωγη αυθεντικών εικόνων και ιστοριών. Εθελοντές διαφορετικού φύλου και προσανατολισμού, συναντήθηκαν και γνωρίστηκαν μέσα σε ένα χώρο για πρώτη φορά γυμνοί και με δεμένα μάτια, χρησιμοποιώντας μόνο τις αισθήσεις τους. Στην συνεχεία κλήθηκαν να περιγράψουν γραπτά την εμπειρία. Έλαβα πολύ ενδιαφέρουσες και συγκινητικές ιστορίες που παρουσιαστήκαν στο κοινό μέσα από θεατρική πράξη στα πλαίσια του φεστιβάλ Ricochet(s) στην πόλη Κλερμόν της Γαλλίας. Στο Μιλάνο ενώ είχε προγραμματιστεί οι συμμετέχοντες να αποχωρούν , παρέμειναν όλοι στο τέλος έμειναν σιωπηλοί για τουλάχιστον 5 λεπτά και αφού έσπασε ο πάγος πήγαμε όλοι μαζί για ποτό. Έγιναν όλοι μια παρέα που παραμένει ακόμη και σήμερα. Το πρώτο Blind Project, πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι το 2019 με τη συμβολή του Lamproductions Paris και το δεύτερο στο Μιλάνο τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους. Το Τρίτο και τελευταίο είχε προγραμματιστεί το 2020 στο Λονδίνο αλλά αναβλήθηκε λόγο της πανδημίας.

Σχετικά με το URBANUDE. Τι σε έκανε να θέλεις να γίνεις σκηνοθέτης και πως ήταν αυτή η εμπειρία; Περίμενες ότι θα έχει τόση απήχηση;

Η εμπειρία των γυρισμάτων ήταν τραυματική με πολλά απρόοπτα και αναποδιές!

Βρήκα όμως πολύ ενδιαφέρουσα την ιστορία του Μιχάλη ο οποίος είναι απόλυτα συνειδητοποιημένος σε αυτό που κάνει, το οποίο πηγάζει από εσωτερική ανάγκη χωρίς ο ίδιος να θέλει να προκαλέσει. Παρόλο που τεχνικά δεν το δούλεψα όσο θα ήθελα, χάρηκα πολύ που συμμετείχε και σε φεστιβάλ ταινιών με θεματολογία που προάγει τα ανθρωπινά δικαιώματα γιατί όλη αυτή η κίνηση έχει έναν συμβολισμό, είναι κίνηση έκφρασης και ελευθερίας.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα σου επιτεύγματα;

Μεγάλα επιτεύγματα δεν ξέρω αν έχω κάνει, εκεί που ένοιωσα πληρότητα και ικανοποίηση στον μεγαλύτερο βαθμό ήταν στο Blind project την δεδομένη στιγμή και με τον τρόπο που έγινε.

Πώς διαφέρει το καλλιτεχνικό κοινό και οι επαγγελματικές ευκαιρίες της Ελλάδας με αυτά του εξωτερικού;

Το κοινό νομίζω είναι παντού το ίδιο, μάλλον θα βρεις κλειστούς και ανοιχτούς ανθρώπους παντού, το ίδιο και οι επαγγελματικές ευκαιρίες, σίγουρα σε πολύ μικρότερη κλίμακα στην Ελλάδα με περισσότερα και μεγαλύτερα εμπόδια.

Ποια είναι τα μελλοντικά σου πλάνα;

Το τι θα μαγειρέψω αύριο.

One comment

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s